Sunday, July 24, 2022

Listening is better than talking

Dinlemek mi?Konuşmak mı?

 

D

erslerimi veya konferanslarımı kayıt altına almamda ki en önemli motivasyon, ders veya konferans etkinliklerimde mümkün olduğu kadar tekrara düşmemektir. Kayıtlı ders ve konferanslar sürekli olarak son zamanların en popüler mesleklerinden birisi olan 'Dijital İçerik Üreticisi' yerine 'Dijital Bilgi Üreticisi' olarak olarak kayıt altında olan kişinin sunum tekniğinde veya sunulan bilginin içeriğinde güncellemeyi zorunlu hale getirilir.

G

enellikle, kurumsal şirketler tarafından telefonla arandığınızda, 'Kalite Standartları Gereği' sözü ile başlayarak 'Yapacağınız görüşme kayıt altına alınacaktır' diye bitirir. Çünkü, kayıt altında olan paydaşlar kayıt altında olmanın ağırlığı ile iletişimlerini olabildiğince kaliteli yapmaya çalışırlar.

K

ayıt dışı konuşma yapan bir kişi için söylenen en önemli söz ise, 'Bir yıllık deneyimi 20 yıl anlatan kişi' durumuna düşmesidir. Aslında ortada, 20 yıllık deneyim yok ve bunun yerine 20 yıllık bir tekrarla yerinde sayma veya gelişime açık olmaktan kaçarken, 'görevi savma' gibi çok sıkıntılı bir durum mevcuttur.

K

ayıt dışı olmak isteyen yöneticilerin en çok tercih ettiği, 'Kayıt Dışı Salon Toplantıları' olur. Bu şekilde ancak vapabileceği zorunlu olarak toplanan sorumlu olduğu çalışanlara 'içeriği aynı' olan konuşmayı tekrar eden, konuşma içeriği çalışanların beklentisinden uzak bir 'salon konuşmacısı' olmaktır.

G

elişim ve dönüşümü hızlandıran en büyük motivasyon bir yönetici 'decision maker' için 'Salon Konuşmacısı' olmak yerine 'Salon Dinleyicisi' olmayı tercih etmektir. Bu şekilde, önünüzde toplanmış kalabalıktan '1 Salon Dolusu Bilgi' alma şansınız olabilir.

Ö

nemli olan kayıt dışı sürekli aynı şeyi tekrar eden 'Salon Adamı' olmak değil, sıkıntıları yaşayan insanlara söz vererek sıkıntıları için önerileri dinleyerek öğrenen birey olmayı seçerek gelişime yelken açan 'Çözüm Adamı' olmayı tercih etmektir.

 

No comments:

Post a Comment