Friday, December 29, 2023

Kesen Makas Yok mu?

Yıllar önce ensemde bir şişkinlik çıkmıştı. Ultrason sonucunda yağ bezesi olduğu söylendiğinde rahatlamıştım. Ancak bu durum, berbere gittiğimde sorun oluyordu. Saç kesimi sırasında ensemi düzeltmekte zorlanıyorlardı. Genelde, çıkıntı veya şişkinlik durumu saçla örtülerek ense tarafı kapalı kalıyordu.

Çanakkale'de gittiğim berber, "hocam plastik cerrahi'de aldırın" diye öneride bulundu. Hatta doktor ismi bile önerdi.

Dün itibariyle plastik cerrahi'de muayene oldum ve yeniden ultrason istendi. Ultrason görüntüsünü genç doktor arkadaş, "Lipom" olarak yorumladı. Bu şekilde hayatıma yeni bir kavram girmiş oldu. Demek ki Lipom'la yaşayan bir bireymişim. Aslında, Lipon ile Yag Bezesi aynı anlama geliyor.

Plastik cerrahi servisine geri döndüm ve isterseniz yarın (bugün için) "20 dakikalık Operasyon" ile Liponu alabileceğini belirtti.

Operasyon

Bugün için girmiş olduğum operasyon için öngörülen sürenin (6×20Dakika=120 dakika) tam 6 misli bir zaman aldı. 11:00'de başlaması 11:20'de bitmesi öngörülen operasyon, 12:30'da başlayıp 14:30 bitti.

Ameliyat lokal anestezi olarak yapıldığı için yüzükoyun 2 saat sabit kalmamı zorunlu kıldı. Önce uyuşturuldu, daha sonra temizlendi ve en sonunda kapatıldı.

Tüm bu süreç içinde gözüm ve kulağım açık durumda en ilgimi çeken sesleniş, "Kesen makas yok mu?" ve beni rahatlatan açıklama, "vallahi bu makas kesiyor!" oldu.

Sonuç

Neticede sağlıklı bir şekilde günübirlik "Lippon Operasyonu" üzerimde tamamlanmış oldu.

Süre uzun olduğundan ve üstüm tamamen örtülen örtüler altında hem nefes almakta zorlandım hem de "Kısmi Sauna Etkisi" altında zor bir süreç yaşadım. Şükür bitti.

Emeği geçen genç doktorlara teşekkür ediyorum. Sonunda doktorlar süresel tahminde yanıldıkları için mahcuptu fakat benim için önemli olan sürecin sorunsuz bitmesiydi. Plastik cerrahi'de bir günüm böyle geçti.


Not:  Lipoma ( Yağ Bezesi ) Nedir? Vücutta bulunan yağ hücrelerinin çok fazla büyümesi ile meydana gelen iyi huylu kitlelerdir. Vücudun yağ hücrelerinin bulunduğu herhangi bir bölgesinde görülebilmektedir. Belirli bir yaş aralığı yoktur.

Referans yazı: 29 Aralık 2021




No comments:

Post a Comment