Wednesday, January 31, 2024

11 Yıl Önceki Bir Güvenlik Hamlesi: Yapı ve Yapılaşma Jeofiziği Eğitimi

Belediye Meclis Odasında 40 Saatlik 'Yapılaşma/Yapı Jeofiziği Eğitimi' Belediye Çalışanlarına verilmişti. Eğitim 4 Hafta sürdü ve her hafta 10 saatlik eğitimle 40 saatlik Eğitim tamamlandı. Eğitim neden önemli idi? Çünkü, Üniversite-Yerel Yönetim İşbirliği kapsamında geliştirilen 'Özgün Eğitim Modeli' olarak tarihte yerini aldı.

Yaklaşık 11 yıl önce, Prof. Dr. Ali Osman Öncel'in önderliğinde düzenlenen 'Yapı ve Yapılaşma Jeofiziği Eğitimi,' deprem riskine karşı önemli bir adımı simgeliyor. Bu eğitim, geçmişte verilen önemli bir eğitimi tekrar hatırlatarak, deprem riskinin azaltılmasındaki kritik rolünü vurgulamayı amaçlıyor.

SultanGazi Belediyesi ve İstanbul Üniversitesi işbirliğiyle düzenlenen bu eğitim, depremle mücadelede bilinçli adımlar atılmasına vesile oldu. Prof. Dr. Ali Osman Öncel'in liderliğindeki program, depreme karşı dayanıklı yapılar inşa etme ve toplumun güvenliğini artırma hedefini taşıdı.

Eğitim, yapı ve yapılaşma jeofiziği alanında uzman isimlerin katılımıyla gerçekleşti. Katılımcılara, deprem öncesinde yapıların durumunu belirleme, mühendislik tasarımını kontrol etme ve depreme dayanıklı binaların inşasında kullanılan jeofizik yöntemler hakkında teorik ve pratik bilgiler aktarıldı.

Bu geçmişe dayalı eğitim, günümüzde hala geçerli ve önemli. Benzer eğitimlerin yaygınlaştırılması, deprem riskinin azaltılmasında toplumsal bir güç oluşturabilir. 6 Şubat 2023'te yaşanan Kahraman Maraş depremlerinin ardından, yapı ve yapılaşma jeofiziği eğitimleri daha da kritik bir hale geldi. Geçmişteki bu bilinçli adımları hatırlayarak, benzer eğitimlerin yaygınlaştırılmasının toplum güvenliği açısından ne kadar hayati olduğunu anlıyoruz.

Bu yazı, 25 Ocak 2013'te gerçekleştirilen 'Yapı ve Yapılaşma Jeofiziği Eğitimi'ni referans almakta olup, #deprembilinçlendirme #yapıveyapılaşma #depremriskiazaltma #güvenligelecek etiketlerini içermektedir.













No comments:

Post a Comment

Yaşam Bilimi ve İlimlerin Önemi: Geçmişten Günümüze

ARZIN YARATILIŞ SÜRESİ