Monday, March 18, 2024

Deri Değiştirmek: Büyüme ve Yenilenmenin Mucizesi

"Yılanlar Deri Değiştirmezse Yaşayamazlar." Bu atasözü ilk bakışta basit görünse de, hayatımızdaki değişim ve yenilenmenin önemini anlatan derin bir anlam taşır. Bu yazıda, bu sözün farklı alanlarda ne ifade edebileceğini ve yeryüzündeki değişimlere de göz atacağız.

Düşünsenize:

Bir yılan büyüdükçe derisi esner ve onu kısıtlamaya başlar. Deri değiştirmezse, derisi yırtılır ve bu da ölümcül olabilir.

Tıpkı yılanlar gibi, biz de büyüdükçe ve değiştikçe "derilerimizi" değiştirmemiz gerekir. Bu, eski fikirlerden, alışkanlıklardan ve inançlardan kurtulup yenilerine yer açmak anlamına gelir.

Değişim her zaman kolay değildir. Acı verici ve korkutucu olabilir. Ama tıpkı yılanlar için deri değiştirmek hayati önem taşıdığı gibi, bizim için de yenilenmek ve büyümek hayati önem taşır.

Peki, "deri değiştirmek" ne demektir?

Farklı alanlarda "deri değiştirmek":

Akademisyenler için:

  • Yeni araştırma alanlarına yönelmek, farklı bakış açıları kazanmak.
  • Farklı ülkelerdeki akademisyenlerle ortak projeler yürütmek.
  • Teknolojiyi kullanarak farklı öğrenme stillerine hitap etmek.
  • Araştırma bulgularını kamuoyuyla paylaşmak.

İş insanları için:

  • Farklı ülkelerde satış yapmak, yeni müşteriler kazanmak.
  • Yeni ürünler veya hizmetler sunmak.
  • Online satış kanallarını kullanmak.
  • Müşterilerle etkileşime geçerek marka bilinirliğini artırmak.

Vatandaşlar için:

  • Geçmiş deneyimlerden yola çıkarak kendimizi geliştirmek.
  • Kişisel gelişimimize katkıda bulunacak kurslara katılmak.
  • Topluma katkıda bulunmak, yeni insanlarla tanışmak.
  • Seyahat etmek, kitap okumak, farklı dilleri öğrenmek.

Yeryüzü de değişim ve yenilenme döngüsünden geçer:

  • Volkanik patlamalar, depremler ve kıtaların kayması gibi jeolojik olaylar, yeryüzünün sürekli yenilenmesini sağlar.
  • Mevsimlerin değişimi, doğanın yenilenme ve değişim döngüsünün bir örneğidir.
  • Bir tırtılın kelebeğe dönüşmesi, değişimin ve dönüşümün mucizesini gösterir.

Kişisel Örneklerim:

Doktora çalışmam için Edinburgh Üniversitesi'ne gittim. Bu deneyim, bambaşka bir ülkede yaşama ve çalışma imkanı sundu ve bana yeni bakış açıları kazandırdı. İskoçya'nın soğuk havasına ve farklı kültürüne alışmak zor olsa da, bu deneyim beni daha bağımsız ve özgüvenli yaptı.

Araştırmacı olarak İtalya'da kısa süreli bulundum. Farklı bir dil ve kültürle tanışmak kendimi geliştirmeme ve iletişim becerilerimi geliştirmeme katkıda bulundu. İtalyanların sıcakkanlılığı ve misafirperverliği beni çok etkiledi ve bu deneyim sayesinde kendimi daha açık ve sosyal bir insan olarak buldum.

Öğretim üyesi olarak KFUPM'de çalıştım. Bu deneyim bana öğretim becerileri kazandırdı ve farklı bir eğitim sistemini tanımama imkan verdi. Suudi Arabistan'ın geleneksel kültürü ile modern yaşam tarzı arasındaki dengeyi görmek beni şaşırttı ve bu deneyim sayesinde farklı bakış açılarına karşı daha saygılı olmayı öğrendim.

Japonya'da AIST kurumunda iki farklı zamanda Post-Doctorate bursu ile çalıştım. Japon kültürü ve çalışma disiplini beni derinden etkiledi ve araştırma becerilerimi geliştirmemi sağladı. Japonların titizliği ve disiplinli çalışma tarzı beni çok etkiledi ve bu deneyim sayesinde kendi çalışma prensiplerimi de geliştirme imkanı buldum.

Türkiye'de hem İstanbul Üniversitesi hem de Çanakkale 18 Mart Üniversitesi'nde çalıştım. Kendi ülkemde farklı üniversitelerde çalışma imkanı bulmak bana farklı öğrenci profilleri ile çalışma deneyimi kazandırdı. Her iki üniverde kendine özgü bir kültürü vardı ve bu farklı kültürlerde çalışma deneyimi bana uyum sağlama yeteneği kazandırdı.

Alberta Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak ve NRCAN'da doktora sonrası araştırma bursuyla çalıştım. Kanada'da araştırma yapmak bana uluslararası araştırma deneyimi kazandırdı ve farklı araştırmacılarla iş birliği yapma imkanı verdi. Kanada'nın çok kültürlü yapısı ve farklı etnik kökenlerden insanlarla tanışmak bana dünyayı daha geniş bir açıdan görme imkanı verdi.

Tüm bu deneyimler, tıpkı bir yılanın derisini değiştirmesi gibi, benim de kendimi geliştirmeme ve yenilenmeme yardımcı oldu. Her yeni deneyimden yeni bir şeyler öğrendim ve kendimi daha da geliştirdim.

Sonuç olarak, "deri değiştirmek" her alanda geçerli olan bir ilkedir. Büyüme ve gelişmenin anahtarı değişim ve yenilenmedir. Eski ve işe yaramayan şeylerden kurtulup yenilenmeye her zaman açık olmalıyız.

Unutmayın:

  • Değişim her zaman kolay değildir, ama hayati önem taşır.
  • Yenilenmek ve büyümek için "deri değiştirmeye" her zaman hazır olmalıyız.




No comments:

Post a Comment

Almanya, ABD ve Türkiye Mesleki Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması

Bu makalede Almanya, ABD ve Türkiye'nin mesleki eğitim sistemleri , iş gücüne entegrasyon süreçleri ve eğitim yapılarının karşılaştırılm...