Thursday, March 14, 2024

Hocamız İbrahim Kara'yı Anıyoruz!

 İbrahim Kara Hocamız:

Hocamız, birçok insanın hayatını etkilemiş, iz bırakmış bir akademisyendi. Ben de şanslı öğrencilerinden biriyim. Jeofizikte Seçimli Konular dersini almış ve yüksek lisansta Programlama dersine izleyici olarak katılmıştım.
Feyman Eğitim Teorisini uygulayan hocamız, karmaşık bilgileri bile o kadar basit ve anlaşılır bir şekilde anlatırdı ki, onu dinlemek inanılmaz bir keyifti. Derslerinden herkes yüksek notla geçerdi. Bunun sebebi, öğretim becerisindeki yüksek kapasitesi ve 6 yaşında bir çocuğun bile anlayabileceği yalınlık ve sadelikle dersi anlatabilme kabiliyetiydi. Ders boyunca tahtanın bir ucundan diğer ucuna durmadan, sürekli hareket halindeydi. Öğrencilerinin en iyi şekilde öğrenmesi için tam kapasite çalışırdı.
Odasına her gittiğimde, Jeofizik tarihini nüktedan bir şekilde anlatırdı. Anlattıkları o kadar keyifliydi ki, saatlerce dinleyebilirdim.
2010 yılında profesörlük jürimde yer alarak profesör olmama katkıda bulundu. Onun katkısı ve desteği benim için çok değerliydi.
Her insan gibi hocamız da aramızdan 16.12. 2020 tarihinde ayrıldı. Fakat o, her zaman aklımızda, kalbimizde ve yüreklerimizde yaşayacak. Mekanı cennet olsun.


No comments:

Post a Comment

Malatya İli'nde 18 Eylül 2024 Depremi: Sismik Etkiler ve Toplumsal Sorumluluk

18 Eylül 2024 sabahı, saat 03:22'de , Türkiye'nin doğusunda bir kez daha sarsıldı. Malatya'nın 31 km güneydoğusunda , Çelikhan&...