Friday, April 19, 2024

2021 Ramazan'da Covid: Unutulmaz Bir Deneyim ve Bugünün Mesajı

2021 Ramazan ayı benim için bambaşka bir deneyim oldu. Oruç tutarken yaşadığım halsizlik ve bitkinlik beni şaşırtmıştı. Beklenmedik bir şekilde, fazla bir şey yiyemeden masadan kalkmak zorunda kalmıştım. İlk birkaç gün boyunca da sürekli yatakta yatarak halsizlik ve bitkinlik hissi devam etti.

Sağlık Bakanlığı'nın Hayat Eve Sığar uygulamasından "Covid 19 Riskini Gör" kısmından durumumu kontrol ediyordum. İlk seçenekte yer alan "Halsiz ve yorgun hissediyorum" seçeneğini işaretledikten sonra, "Ateşiniz var mı?", "Koku alıyor musunuz?", "Tad alıyor musunuz?" gibi sorulara olumsuz yanıt verdiğim için uygulamada "Risk" görünmüyordu.

Yine de içimde bir huzursuzluk vardı. Sırtımda da batma hissi oluşmaya başlamıştı. Sonunda test yaptırmaya karar verdim. Beylikdüzü Devlet Hastanesi'nin acilinde inanılmaz bir kalabalıkla karşılaştım. Önümde 100'den fazla kişi vardı ve mesafe kurmak imkansızdı. Sıram geldiğinde test oldum ve heyecanla sonucu beklemeye başladım.

Ertesi gün gelen telefonla dünyam yıkıldı: "Covid testiniz pozitif çıktı." Evde izolasyona girerken aklımdan geçen tek şey, bu hastalığı aileme bulaştırma korkusuydu. Neyse ki ailem negatif çıktı ve ben de zamanla iyileşmeye başladım.

Bu deneyim bana pandeminin ne kadar tehlikeli olduğunu ve sağlık çalışanlarının ne kadar özverili bir mücadele verdiğini bir kez daha gösterdi. Hastanedeki koşullar zor olmasına rağmen, doktorlar ve hemşireler her hastaya özenle bakıyorlardı.

Bu süreçte yakınlarını kaybeden milyonlarca insanı da unutmamak lazım. Pandemi sadece bir hastalık değil, aynı zamanda büyük bir insanlık dramıydı.

Bugün, pandemiyi geride bırakmaya başlasak da, o zor günleri ve kahramanca mücadele eden sağlık çalışanlarını asla unutmamalıyız. Onların emekleri ve fedakarlıkları sayesinde bu zorluğun üstesinden geldik.

Bu blog yazısını, pandemi sürecinde yaşadıklarımın bugüne ışık tutan yönünü paylaşmak, sağlık çalışanlarına saygımı ve minnettarlığımı dile getirmek ve yakınlarını kaybedenleri anmak için yazdım.

Unutmayalım ki, pandemi bitmiş olsa da, virüs hala aramızda. Bu nedenle tedbirli olmaya ve birbirimize karşı sorumlu davranmaya devam etmeliyiz.

Bugün, pandemiyi geride bırakırken şu dersleri aldım:

  • Sağlık her şeyden önce gelir. Hastalandığımızda kendimizi ve çevremizdekileri korumak için gerekli önlemleri almalıyız.
  • Minnettarlık duygusu önemlidir. Bu zor süreçte bize yardımcı olan tüm sağlık çalışanlarına ve yakınlarını kaybedenlere minnettar olmalıyız.
  • Birbirimize karşı sorumluyuz. Kendimizi ve çevremizdekileri korumak için tedbirli olmalı ve gerekli kurallara uymalıyız.
  • Hayat kısa ve değerlidir. Her anın tadını çıkarmayı ve sevdiklerimizle vakit geçirmeyi ihmal etmemeliyiz.

Pandemiyi geride bıraktık ama bu deneyimden aldığımız dersleri asla unutmamalıyız. Sağlıklı, mutlu ve huzurlu bir gelecek için hep birlikte çalışmalıyız.

Sağlıklı ve mutlu günler dilerim!

Not: Bu blog yazısı, 19 Nisan 2021 tarihinde COVID olduğunda yazdığı mesajın layman tonla yeniden yazılmış hali, güncel bilgilerle tamamlanmış ve pandemi mücadesinde yer alan sağlık çalışanlarına ve yakınlarını kaybedenlere ithaf edilmiş versiyonudur.

No comments:

Post a Comment

İstanbul'da Deprem Risklerini Azaltma: Gelenek ve Teknolojinin Buluşma Noktası

İstanbul'un tarihiyle modernliğin buluştuğu bu büyülü şehirde, başka bir kesişim daha var - geleneklerle sürekli gelişen teknolojinin uy...