Saturday, May 25, 2024

Yusuf'un 10 Yıllık Yolculuğu: Küçük Bir Çocuktan Başarılı Bir Gençliğe! ‍

5 Mayıs 2024 tarihli fotoğraflara bakarken, 10 yıl önce çekilen bu karelerin bende uyandırdığı duyguları sizlerle paylaşmak istedim. Oğlum Yusuf ile birlikte geçirdiğimiz zamanları hatırlamak, onun nasıl büyüdüğünü ve şu anki durumunu görmek beni derinden etkiledi.

Yusuf artık Yiyecek ve İçecek Bölümü ikinci sınıf öğrencisi ve geçen hafta stajyer olarak çalışmaya başladı. Bu yeni deneyim onun için oldukça zorlu, çünkü daha önce hiç çalışma hayatında bulunmamıştı. Adeta yeni bir dünyaya adım attı.

Fotoğraflarda Yusuf'un güllerle olan anılarını görmek beni hem mutlu ediyor hem de duygulandırıyor. Belki de bu resimdeki çocuk, bir romanın ilham kaynağı olabilirdi.

Yusuf'un mesleğe adım atması bizim için çok önemli bir dönüm noktası. Çalışarak kazanmanın tatlılığı ve alın terinin değeri paha biçilemez. Yusuf'un el emeğiyle kazandığı paranın ne kadar değerli olduğunu anlamasını istiyorum. Büyük iş insanı Jack Ma'nın da dediği gibi, bilgiye ulaşmak artık çok kolay fakat beceri kazanmak deneyim gerektirir. Yusuf'un okulda ve stajında edindiği deneyimlerin onun geleceğine büyük katkı sağlayacağını düşünüyorum.

Günümüzde yapay zeka sayesinde bilgiye ulaşmak çok kolaylaştı. Ancak el becerisi gerektiren meslekler, yapay zekanın dolduramayacağı bir boşluğu dolduruyor. Bu nedenle düz liseler yerine mesleki eğitim veren okulların öneminin farkına varmamız gerekiyor. Gençleri bilgi hamalı yapmak yerine, beceri ustası yapmak çok daha değerli. Çünkü bilgi her zaman ulaşılabilir, ancak beceri ve deneyim ancak çalışarak kazanılır.

Yusuf'un hayatındaki bu önemli dönemi izlerken, 10 yıl öncesine dönüp bakmak bana büyük bir huzur veriyor. Onun mutlu ve huzurlu olduğunu görmek en büyük dileğim. Yusuf'un gelecekte de başarılı, mutlu ve sağlıklı bir birey olarak hayatına devam etmesini diliyorum. Onun için her zaman en iyisini istemek ve ona bu yolda destek olmak benim en büyük görevim. Bu düşüncelerle, geçmişten geleceğe uzanan bu yolculukta ona her zaman yanındayım.







No comments:

Post a Comment