Friday, May 17, 2024

Bina ve Site Yönetiminde Aidat Adaletsizliği: Yaşadığım Deneyim ve Çözüm Önerileri


Yaklaşık üç yıl önce, Çanakkale'de kirada yaşadığım bir deneyim, bina ve site yönetimlerinde sıkça rastlanan bir adaletsizliği gözler önüne serdi. 1+1 dairede yaşadığım için aidat olarak 200 TL öderken, İstanbul'da 3+1 dairede 260 TL ödemem şaşırtıcıydı. Bu durum beni harekete geçirdi ve aidatların nasıl belirlenmesi gerektiği konusunda araştırma yapmama sebep oldu.

Araştırmam sonucunda, Çanakkale'deki sitede 1+1, 2+1 ve 3+1 dairelerden çıkan çöplerin aynı olduğu gerekçesiyle aidatların aynı tutarda belirlendiğini öğrendim. Bu durum bana adil gelmedi, çünkü daha büyük dairelerde daha fazla atık üretilmesi ve daha fazla ortak alan kullanılması beklenir.

Aidat adaletsizliği ile ilgili yasalara baktığımda, Kat Malikleri Kurulu'nun hukuka aykırı karar alamayacağını ve ileride yasal sorunlara yol açabileceğini öğrendim. Bu durum, ileride aidatlarla ilgili bir itiraz durumunda sıkıntı yaşanmasına sebep olabilir.

Sorunu çözmek için elimden geleni yaptım. Avukatımla görüştüm, ancak kat maliki olmadığım için mahkemeye vermemin mümkün olmadığını öğrendim. Yöneticiye durumu ilettim ve adaletsiz durumun düzeltilmesini istedim. Düzeltme için kat malikleri toplantısı veya genel kurul olması gerektiğini söyledi. Belediye başkanına da durumdan haberdar ettim, ancak herhangi bir geri dönüş alamadım.

Bu olay beni oldukça üzdü. Aidat adaletsizliği sadece benim yaşadığım bir sorun değil, birçok bina ve sitede yaşanan bir problem. Bu sorunun çözümü için hep birlikte adım atmamız gerekiyor.

Bina ve Site Yönetimi Danışmanı olarak, bu konuda size yardımcı olmak için hazırım.

Önerilerim:

  • Aidatların daire büyüklüğüne ve kullanılan ortak alanlara göre belirlenmesi.
  • Şeffaflık için aidatların nasıl belirlendiğine dair tüm kat maliklerine bilgi verilmesi.
  • Kat malikleri toplantılarında aidat adaletsizliği konusunun gündeme getirilmesi ve çözüm için fikir alışverişinde bulunulması.
  • Gerekirse, yasal yollara başvurulması.

Unutmayın:

  • Adil bir aidat sistemi, site sakinleri arasında huzuru ve güveni sağlar.
  • Yasalara uygun davranmak, yönetimi ve site sakinlerini olası yasal sorunlardan korur.
  • Şeffaflık, kat malikleri arasında güven oluşturur ve aidatlarla ilgili sorulara cevap verir.

Bu yazıyı bina ve site sakinleri ile paylaşarak aidat adaletsizliği konusundaki farkındalığı artırabilirsiniz.

Hep birlikte daha adil ve şeffaf bir bina ve site yönetimi oluşturabiliriz.

No comments:

Post a Comment

Malatya İli'nde 18 Eylül 2024 Depremi: Sismik Etkiler ve Toplumsal Sorumluluk

18 Eylül 2024 sabahı, saat 03:22'de , Türkiye'nin doğusunda bir kez daha sarsıldı. Malatya'nın 31 km güneydoğusunda , Çelikhan&...