Thursday, May 9, 2024

Yokuş Yukarı Tırmanış: Bir Akademisyenin Pandemi Hikayesi

2020'nin Mayıs ayıydı ve ben de her gün yokuş yukarı tırmanıyordum. Neden mi? Üniversitedeki ofisimde internet bağlantısı yoktu ve pandemi nedeniyle evden çalışma imkanı da sınırlıydı. Araştırmamı sürdürmek ve derslerimi online olarak verebilmek için kampüse gitmek zorundaydım.

Pandemi, eğitim sistemini ve çalışma hayatını online ortama taşımıştı. Birçok akademisyen gibi ben de evden çalışma imkanından yararlanıyordum. Fakat benim durumum biraz farklıydı. Evimde internet bağlantısı olmadığı için kampüse gitmek ve ofisimde çalışmak zorundaydım.

Bu durum oldukça zordu, özellikle de yokuş oldukça dik ve uzun olduğu için. Ofise giden yokuşta tırmanış yapmak bana disiplin ve azim kazandırdı.

Neyse ki, kısa bir süre sonra evimde internet bağlantısı kuruldu ve kampüste de internet altyapısı iyileştirildi. Bu sayede yokuş yukarı tırmanmak zorunda kalmadım ve çalışmalarıma daha rahat bir şekilde devam edebildim.

Bu zorlu deneyim bana birçok şey öğretti. Zorluklar karşısında pes etmemenin ve hedeflerime ulaşmak için her türlü çabayı göstermenin önemini anladım. Ayrıca, zor zamanlarda bile umudunu kaybetmemenin ve daha iyi bir geleceğe inanmanın ne kadar önemli olduğunu da gördüm.

Kendi Deneyimlerim:

Benim hikayem sadece bu kadar değil. Bu zorlu süreçte yaşadığım bazı ek deneyimlerimi de paylaşmak istiyorum:

  • Evimde internet olmadığı için internet kafelerde ve kütüphanelerde çalışmak zorunda kaldım. Bu da zamanımı ve paramı boşa harcamama neden oldu.
  • Araştırma projelerim gecikti ve bu durum beni strese soktu.
  • Online ders verme konusunda yeni yöntemler öğrenmek zorunda kaldım.

Ancak tüm zorluklara rağmen, bu süreçten birçok ders çıkardım. Daha güçlü ve daha dirençli bir akademisyen oldum. Zorluklar karşısında pes etmemenin ve hedeflerime ulaşmak için her türlü çabayı göstermenin önemini anladım.

Sonuç:

Bir akademisyenin hikayesi ilham verici ve motive edici olabilir. Bize, bilgiye ve keşfe duyulan tutkunun neler başarabileceğini gösterir. Bize, cesaret ve fedakarlıkla her şeyin mümkün olduğunu hatırlatır.

Ancak benim hikayem, bir akademisyenin hikayesinden biraz farklı. Bu hikayede, bir akademisyenin pandemi döneminde yaşadığı zorlukları ve bu zorluklarla nasıl başa çıktığını görebilirsiniz.

Umarım bu hikaye size ilham verir ve zorluklar karşısında pes etmemenizi sağlar.

Afet Yönetimi İlkeleri Dersi: Uzaktan Eğitim Başlıyor!

12 Mayıs 2020

Heyecanla, bugün Afet Yönetimi İlkeleri lisans dersini uzaktan eğitim formatında verme üzere Üniversitemize giriş yaptım! Yaklaşık 20 dakikalık bir tırmanışın ardından ofisimde olacağım ve dersimiz başlayacak.

Maalesef evimdeki internet bağlantısının hızı ve kapasitesi düşük olduğu için "Home Office Teaching" uygulamakta zorlanıyordum. Bu nedenle, derslerimi Üniversitemizden vererek bu sorunu çözmüş bulunuyorum.

Bu vesileyle, Çanakkale'den hepinize selamlarımı iletmek isterim!





Berber kapısından girmeyeli aylar oldu.
15 dakika bekleme sürem var. (15 Mayıs 2020)



No comments:

Post a Comment

Malatya İli'nde 18 Eylül 2024 Depremi: Sismik Etkiler ve Toplumsal Sorumluluk

18 Eylül 2024 sabahı, saat 03:22'de , Türkiye'nin doğusunda bir kez daha sarsıldı. Malatya'nın 31 km güneydoğusunda , Çelikhan&...