Friday, December 13, 2024

Akademik Sunumda Başarıya Giden Yol: Danışmanlık, Prova ve Sistematik Yaklaşım


Bir Öğrencinin İlk Seminer Başarısı: Adım Adım Hazırlık Süreci

Geçtiğimiz günlerde, lisans öğrencilerimden biri ilk kez seminer verdi. Daha önce hiç sunum yapmamış ve seminer verme teknikleri konusunda bir eğitim almamıştı. Bu nedenle, işe önce temel seminer ve sunum tekniklerini öğretmekle başladık.

Hazırlık Süreci

  1. Seminer Verme Eğitimleri ve Konu Seçimi


Öncelikle, öğrencimin sunum yapmadan önce bu konuda bilgi edinmesini sağladım. Daha önceki yıllarda yapılan öğrenci seminerlerini izlemesini önerdim ve bu seminerlerin bağlantılarını paylaştım. Bunun ardından, ilgisini çekebilecek beş farklı konu önerdim. Ayrıca, bu öneriler dışında bir konu seçme özgürlüğüne sahip olduğunu da belirttim.

Önerilerimden biri ilgisini çekti: Türkiye'de Deprem Riski ve Yapı Standartları. Ancak, bu konuyu İran'daki yapı standartları ve deprem riskiyle kıyaslayarak ele almak istediğini söyledi. Konu hem yenilikçi hem de oldukça spesifikti, bu yüzden memnuniyetle kabul ettim.

  1. Provalar ve Tasarım Düzenlemeleri


Hazırlık sürecinde öğrencim bir sunum taslağı oluşturdu ve bana gönderdi. Sunumun tasarım ve içerik açısından uluslararası standartlara uygun olması için Office 365 kullanarak üzerinde çalıştım. Daha sonra, birlikte provalar yaparak sunumun akıcılığını artırdık. Bu provaları kayıt altına aldık ve öğrencimin izlemesini sağlayarak kendi performansını değerlendirmesine olanak tanıdık.

Kanada'daki uygulamalardan esinlendim. Özellikle "practice talk" adı verilen bir yöntemle provaların kaydedilip öğrencilere sunulması, onların özgüvenini artıran bir yöntem. Bu sistemi yıllardır öğrencilerime uyguluyorum.

  1. Son Prova ve Yorumlar


Seminerden bir gün önce öğrencimle tekrar bir araya geldik. Son provalarını yaptık ve eksiklikleri gözden geçirdik. O günkü yoğun programımdan dolayı seminerin saatini yanlış hatırlayıp son anda yetiştim. Neyse ki tam zamanında salona vardım.

Seminer Günü

Seminerde ilk konuşmacı başka bir öğrenciydi. Hazırlıksız olduğu belliydi ve sunumunu okumaktan başka bir şey yapmadı. Daha sonra benim öğrencim sahneye çıktı. Özgüveni, hazırlığı ve sunum tekniğiyle dikkat çekti.


Sunumu tamamen görseller ve başlıklar üzerine kurgulanmıştı. Konuyu akıcı ve anlaşılır bir şekilde anlattı. Bir gün öncesinden önerdiğim birkaç eklemeyi yetiştiremese de, genel anlamda uluslararası standartlarda bir sunum yaptı.

Dinleyici Yorumları

Dinleyici akademisyenler ve öğrencilerden şu gibi yorumlar aldık:

  • "İşte sunum böyle yapılır!"
  • "Benden daha iyi anlatıyor."
  • "Ana dili Türkçe olmayan biri için bu inanılmaz bir başarı!"

Bu başarıyı, yaptığımız kayıtlı prova çalışmalarının bir sonucu olarak ifade ettim. Ayrıca, seminer konusunun öğrenci kongresine bildiri olarak sunulmasını önerdim. Bu teklif, öğrencim için önemli bir motivasyon kaynağı oldu.

Akademik Gelişim ve Öneriler

Seminerden sonra öğrencimi odama davet ettim ve bitirme tez danışmanıyla birlikte konuya yönelik çalışmalarını devam ettirmesi için teşvik ettim. "Bu sunumu Türkçe olarak bu kadar akıcı yapan birinin, ana dilinde nasıl bir performans sergileyeceğini hayal edebiliyorum," dedim.

Bunun ardından, seminerin projelere ilham kaynağı olabileceğini belirttim. Akademik çalışmaların devamı için öğrencimi destekleyeceğimi söyledim.


Sonuç: Emek Olmadan Yemek Olmaz

Bu süreç bir kez daha gösterdi ki, öğrenciler doğru yönlendirme ve destekle çok şey başarabilir.

  • Prova yapmak,
  • Kaydedilen performansı izleyerek gelişmek,
  • Motivasyon sağlamak,

tüm bu adımlar hem akademik hem de kişisel gelişimi destekleyen kritik unsurlar.

Sonuç olarak, o gün bir öğrencinin başarısına şahitlik etmek büyük bir mutluluktu. Bu tür çabalar, hem öğrenciler hem de biz akademisyenler için gerçek bir kazanım.


 

Mükemmel Sunum İçin Prova Teknikleri: Akademik Danışmanlık Deneyimi



No comments:

Post a Comment