Saturday, December 16, 2023

Japon Şirketlerinde Vizyoner Yönetim: YEDİS İlkeleri

 

Japon şirketlerinin uzun vadeli başarıları, Richard Tanner Pascale ve Anthony G. Athos'un "Japon Yönetim Sanatı" kitabına göre, benimsedikleri "Vizyoner Yönetim" yaklaşımına dayanmaktadır. Bu yaklaşımın temelini oluşturan "YEDİ S" adlı yedi unsurla, Japon şirketleri çevrelerini anlama, ortak bir vizyon oluşturma ve başarıya giden yolda sürdürülebilir bir strateji geliştirme konularında ustalaşmışlardır.

Sensing (Algılama): Geleceği öngörebilmek ve vizyonu belirleyebilmek adına şirketin çevresini anlama yeteneği.

Shared (Paylaşılan): Vizyonu tüm çalışanlarla paylaşma ve ortak bir hedefe ulaşma konusundaki çaba.

Systems (Sistemler): Vizyonu gerçekleştirmek için gerekli sistem ve süreçleri oluşturma.

Skills (Beceriler): Çalışanların gerekli beceri ve yeteneklere sahip olmalarını sağlama.

Style (Tarz): Liderlerin ve çalışanların davranışlarını vizyona uygun hale getirme.

Supervision (Denetim): Vizyonun sürekli olarak izlenmesi ve gerektiğinde düzeltmeler yapılması.

Athos ve Pascale'e göre, Japon şirketleri bu unsurları birbirini tamamlayacak şekilde entegre ederek uzun vadeli başarıya ulaşmışlardır. Bu yaklaşım sadece Japon şirketleri için değil, aynı zamanda Amerikan şirketleri için de başarıya ulaşma konusunda ilham verici bir yol haritası sunmaktadır.

"Japon Yönetim Sanatı" günümüzde hala geçerliliğini koruyarak, şirketlerin küresel iş dünyasında stratejik hedeflere ulaşmaları için kılavuzluk etmektedir. Bu benzersiz yönetim anlayışı, başarıya giden yolda adım adım ilerlemeyi ve sürdürülebilir bir başarı elde etmeyi hedefleyen şirketlere ilham vermektedir. #JaponYönetimSanatı #VizyonerYönetim #YEDİS #Başarı #KüreselİşDünyasdır.





No comments:

Post a Comment

Deprem Tehlikesine Karşı Dikkat: Dünyamız Neden Hareket Ediyor?

Dünya’nın Sürekli Hareket Eden Yapbozu Dünyamız, dev bir yapboz gibi birbirine geçmiş plakalardan oluşan bir dış katmana sahip. Bu plakalar,...