Wednesday, February 7, 2024

6 Şubat Deprem Yıldönümü: Hatay'da Bir Deneyim

Dün (6 Şubat 2024), tam bir yıl önce yaşanan binyılın depreminin yıldönümünü anmak için Hatay'a gittim. Bu deneyim, beni derinden etkiledi ve birçok önemli ders çıkardım. Sabahın erken saatlerinde yola çıkıp, Hatay'ın en yüksek noktasında bulunan bir otelde konakladım. Bu otelin, deprem riskine karşı sağlam kalan ender yapılar arasında olduğunu öğrenmek ilginçti.

Gün boyunca yapılan canlı yayınlar ve etkinliklerde, depremin etkilerini bir kez daha gözler önüne serme fırsatı bulduk. Hataylıların yaşadığı acıları ve kayıpları dinlemek, insanın içini burkuyor ve yakınlarımızla geçirdiğimiz zamanın kıymetini bir kez daha hatırlatıyordu.

Bu deneyim, bana insan ilişkilerinin ve zamanın ne kadar değerli olduğunu bir kez daha hatırlattı. Gelecekte, daha açık ve net bir şekilde iletişim kurmak için daha fazla çaba harcayacağım ve sevdiklerimle geçirdiğim zamanın kıymetini daha iyi anlayacağım.

Her deneyimin bir öğretisi olduğunu bize hatırlatan bu güzel gün için teşekkürler. Siz de benimle bu deneyimi paylaşmak ve görüşlerinizi belirtmek için yorumlarda bulunabilirsiniz.

6 Şubat 2023 Salı:

Sabah 5'te Beylikdüzü'nden Sabiha Gökçen Havalimanı'na gittim. Ankara aktarmalı uçuşla Adana'ya vardım ve araçla 3 saatte Hatay'a öğleden sonra ulaştım. TVNET ekibiyle Hatay'ın meşhur dürümünü yedikten sonra canlı yayına katıldım. Yayından sonra dinlenmek için otele gittim. Otel, Hatay'ın en tepe noktasında ve deprem riski göz önünde bulundurularak inşa edilmişti.

Akşam yayını için hazırlanırken yine Hatay dürümüyle yayın öncesinde enerjimi topladım. Hatay merkezde Asi Nehri üzerinde kısa bir tur yaparak canlı Instagram yayını yaptım.

20:45:

Canlı yayın başladı. Alan halka açık bir yerdi ve 6 Şubat depreminin birinci yılı nedeniyle gelen çok sayıda insan vardı. Herkes bugünün yaşanmış olmasından dolayı üzüntülerini paylaşıyor ve yakınları için dua ediyordu. Yayın 11:45'e kadar sürdü.

Yayını yapan kuruluşlar yan yana idi ve açık havada yayın yapılıyordu. Konuklar farklı kanallarda birbirini görebiliyordu. Yayına her disiplinden uzman katıldı. Hatay vekili de katılarak önemli bir mesaj verdi: "Yakınlarımızı ihmal ediyoruz, zaman ayıramıyoruz. Bu yüzden depremde ölen yakınlarımız için büyük acı duyuyoruz."

Kameramana, Hatay vekili tarafından sorulan, "En son ne zaman anneni aradın?" sorusu aslında yalan dünya vurgusuna işaret ediyordu. Programın sonunda Hataylı bir sanatçı katıldı ve çocuklarını elleriyle kazarak kurtardığını ağlayarak anlattı.

7 Şubat 2023 Çarşamba:

Sabah 5'te tekrar kalktım ve Hatay'dan Adana'ya TVNET'in desteğiyle giderek uçağa bindim. İstanbul'a geldim. Babam telefonla aradı, "Seni tebrik ederim, ilk defa bu kadar net konuştun, konuşurken risk aldın" dedi.

Sonuç:

Bu deneyimden birçok şey öğrendim. En önemlisi, yakınlarımızla vakit geçirmenin ve onları ihmal etmemenin ne kadar önemli olduğunu anladım. Ayrıca, her zaman risk alamayacağımızı ve risk alırken dikkatli olmamız gerektiğini de öğrendim.

Gelecekte:

Daha açık ve net bir şekilde konuşmaya ve mesajımı herkesin anlayacağı şekilde iletmeye çalışacağım.

Not:

Bu metin, kişisel bir deneyimin anlatımıdır. Herkesin deneyimi farklıdır ve bu metin genellenmemelidir.

Görüşleriniz ve önerileriniz için teşekkürler.

Katkı Belirtme: TVNET Çalışanlarına Teşekkürler
Yolculuk ve konaklama sürecindeki ilgi ve alakaları için TVNET çalışanlarına teşekkürlerimi iletiyorum. Deneyimimi daha anlamlı kılan katkıları için minnettarım. #Teşekkürler #TVNET