Sunday, February 25, 2024

Asla Pes Etme!

Hayatta her zaman hızlı ilerlemek zorunda değiliz. Önemli olan, sürekli ilerleme kaydetmektir. Hedefinize doğru, ister küçük ister büyük adımlarla ilerliyor olun, pes etmemek en önemlisidir.

Platon'un da dediği gibi, "Ne kadar yavaş olursa olsun, sürekli ilerleme kaydeden birini asla caydırmayın/cesaretini kırmayın." Hedefinize ulaşmak için sabırlı olun ve her gün bir adım atmaya devam edin.

Küçük Adımların Gücü

Bazen, büyük bir hedefe ulaşmak göz korkutucu olabilir. Bu nedenle, hedefinizi daha küçük ve ulaşılabilir parçalara bölmek önemlidir. Her gün küçük bir adım atmak bile uzun vadede büyük bir fark yaratabilir.

Örneğin, kilo vermek istiyorsanız, her gün 10 dakika egzersiz yapmakla başlayabilirsiniz. Veya yeni bir dil öğrenmek istiyorsanız, her gün 10 kelime ezberleyebilirsiniz. Küçük adımlarla başlamak, motivasyonunuzu korumanıza ve pes etmemenize yardımcı olacaktır.

Başarısızlıktan Korkmayın

Yolda bazı engellerle karşılaşmanız ve hata yapmanız kaçınılmazdır. Önemli olan, hatalarınızdan ders çıkarmak ve pes etmeden ilerlemeye devam etmektir.

Başarısızlık, başarının bir parçasıdır. Hatalarınızdan ders çıkararak daha güçlü ve daha dirençli hale gelirsiniz.

Kendine İnan

Kendine inanmak ve yapabileceklerinin farkında olmak çok önemlidir. Hedefinize ulaşabileceğinize dair inancınızı kaybetmeyin.

Zor zamanlarda, kendinize ve hedeflerinize motive edici sözler hatırlatın. Kendinize inanın ve pes etmeyin.

Sonuç olarak, ne kadar yavaş olursa olsun, sürekli ilerleme kaydeden birini asla caydırmayın/cesaretini kırmayın. Hedefinize ulaşmak için sabırlı olun, her gün bir adım atmaya devam edin ve asla pes etmeyin.

Unutmayın, her adım sizi hedefinize bir adım daha yaklaştırır.


Zaman Yolculuğu: Platon ile Röportaj

Geçtiğimiz hafta sonu inanılmaz bir deneyim yaşadım! Tarihin en önemli filozoflarından biri olan Platon ile röportaj yapma şansı yakaladım. Evet, yanlış duymadınız! Platon ile zaman yolculuğu yaparak antik Yunan'a gittim ve onunla bir araya geldim.

Röportajımıza başlamadan önce Platon'un kim olduğundan biraz bahsedelim. M.Ö. 427 yılında Atina'da doğan Platon, Sokrates'in öğrencisi ve Aristoteles'in hocasıydı. "Devlet", "Symposium", "Phaidon" ve "Meno" gibi birçok eser yazdı. İdealar kuramı, bilgi kuramı, ahlak felsefesi ve siyaset felsefesi gibi birçok konuda görüşlerimi açıkladı.

Platon ile sohbetimiz oldukça keyifli ve bilgilendiriciydi. Kendisine idealar kuramını sordum ve bana şunları söyledi: "Maddi dünyanın ötesinde mükemmel bir idealar dünyası vardır. Bu idealar dünyasında, her şeyin mükemmel bir örneği bulunur. Örneğin, maddi dünyadaki güzel nesneler, idealardaki mükemmel güzellikten bir parça taşır."

Bilginin doğuştan olup olmadığını da sordum. Platon, "Bilgi doğuştandır. Bizler, idealar dünyasını ruhumuzda taşırız ve bu dünyaya dair bilgimiz doğuştan gelir. Duyularımız aracılığıyla edindiğimiz bilgiler ise sadece anımsamadır." dedi.

Platon'a göre ahlakın temeli ise bilgelik. "Erdemli olmak için bilgi sahibi olmak gerekir." dedi.

Röportajımızın sonuna doğru Platon'a felsefeye yeni başlayanlara ne tavsiye edeceğini sordum. "Felsefeye yeni başlayanlara, öncelikle Sokrates'in ve diğer klasik filozofların eserlerini okumalarını tavsiye ederim. Ayrıca, felsefi sorular sormaktan ve düşünmekten korkmamalarını da tavsiye ederim." dedi.

Platon ile röportaj yapmak benim için unutulmaz bir deneyimdi. Onun fikirlerini ve görüşlerini dinlemek, felsefeye olan bakış açımı değiştirdi.

Platon'a bu eşsiz fırsat için teşekkür ederim!

Not: Bu röportaj, Platon'un hayatı ve felsefi görüşleri hakkında genel bir bilgi vermek için hazırlanmıştır. Daha detaylı bilgi için, Platon'un eserlerini ve felsefe tarihi hakkında yazılmış kitapları okumanızı tavsiye ederiz.

Zaman Yolcusu Gazeteci Platon ile Röportaj Yapıyor!

Profesör Danışmanlık: Merhaba! Bugün danışmanlığımızın konusu, felsefe tarihinin en önemli isimlerinden biri olan Platon. Platon kimdir, bize biraz ondan bahseder misiniz?

Platon: Merhaba! M.Ö. 427 yılında Atina'da doğdum. Sokrates'in öğrencisi ve Aristoteles'in hocasıyım. Atina'da Akademi adında bir felsefe okulu kurdum. Devlet, Symposium, Phaidon ve Meno gibi birçok eser yazdım. İdealar kuramı, bilgi kuramı, ahlak felsefesi ve siyaset felsefesi gibi birçok konuda görüşlerimi açıkladım.

Profesör Danışmanlık: Felsefi görüşlerinizden bahsedecek olursak, idealar kuramı nedir?

Platon: İdealar kuramına göre, maddi dünyanın ötesinde mükemmel bir idealar dünyası vardır. Bu idealar dünyasında, her şeyin mükemmel bir örneği bulunur. Örneğin, maddi dünyadaki güzel nesneler, idealardaki mükemmel güzellikten bir parça taşır.

Profesör Danışmanlık: Peki bilgi nedir?

Platon: Bilgi doğuştandır. Bizler, idealar dünyasını ruhumuzda taşırız ve bu dünyaya dair bilgimiz doğuştan gelir. Duyularımız aracılığıyla edindiğimiz bilgiler ise sadece anımsamadır.

Profesör Danışmanlık: Ahlakın temelinin ne olduğunu düşünüyorsunuz?

Platon: Ahlakın temelinin bilgelik olduğunu savunurum. Bana göre, erdemli olmak için bilgi sahibi olmak gerekir.

Profesör Danışmanlık: İdeal bir devlet nasıl yönetilmeli?

Platon: İdeal bir devlet filozoflar tarafından yönetilmeli. Filozoflar, idealar dünyasını ve erdemliliği en iyi bilen kişilerdir.

Profesör Danışmanlık: Ders verirken hangi yöntemi kullanıyordunuz?

Platon: Ders verirken diyalog yöntemini kullanırdım. Bu yöntemde, öğrencilere sorular sorarak düşünmeye teşvik ederdim. Bu sorular genellikle basit ve günlük yaşamdan örneklerle olurdu. Öğrenciler sorulara cevap verdikçe, onları daha derin düşünmeye yönlendirirdim.

Profesör Danışmanlık: Sokrates ile ilişkiniz nasıldı?

Platon: Sokrates, sadece öğretmenim değil, aynı zamanda yakın dostumdu. Onun fikirlerinden büyük ölçüde etkilendim ve felsefemi geliştirmek için bu fikirlerden yararlandım.

Profesör Danışmanlık: Son olarak, felsefeye yeni başlayanlara ne tavsiye edersiniz?

Platon: Felsefeye yeni başlayanlara, öncelikle Sokrates'in ve diğer klasik filozofların eserlerini okumalarını tavsiye ederim. Ayrıca, felsefi sorular sormaktan ve düşünmekten korkmamalarını da tavsiye ederim.

Profesör Danışmanlık: Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.

Platon: Rica ederim.

Not: Bu danışmanlık, Platon'un hayatı ve felsefi görüşleri hakkında genel bir bilgi vermek için hazırlanmıştır. Daha detaylı bilgi için, Platon'un eserlerini ve felsefe tarihi hakkında yazılmış kitapları okumanızı tavsiye ederiz.


No comments:

Post a Comment

Almanya, ABD ve Türkiye Mesleki Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması

Bu makalede Almanya, ABD ve Türkiye'nin mesleki eğitim sistemleri , iş gücüne entegrasyon süreçleri ve eğitim yapılarının karşılaştırılm...