Monday, July 17, 2023

İstanbul Depreme Hazır mı?

24 Mayıs 2012 tarihinde 'İstanbul depreme nasıl hazırlanıyor?' konulu paneller ve konferanslar düzenlendi. Bu etkinliklerin organize edilmesinde, 2012-2014 yılları arasında TMMOB Jeofizik Odası İstanbul Şube Başkanı olarak büyük çaba harcadım. İstanbul Üniversitesi Mühendislik Fakültesi'nde gerçekleşen 'Deprem Konferansı' basın tarafından büyük ilgi gördü ve bu süre zarfında birkaç basın açıklaması yapma fırsatım oldu. Konferans resimlerine göz attığımda, konuşmacılar, dinleyiciler ve akademisyen hocalar arasından maalesef kaybettiğimiz meslektaşlarımız olduğunu fark ettim. Önemli olan, ardımızda güzel bir iz bırakabilmektir.
  • "Bir gök kubbe altında söylenmemiş söz yoktur" sözü gerçekten doğru bir ifadedir. 24 Mayıs 2012 tarihinde 'İstanbul Depreme Nasıl Hazırlanıyor?' temasıyla bir konferans düzenledim. Konferans oldukça ilgi gördü ve birçok basın mensubu katıldı. Konferans aralarında basına açıklamalarda bulundum ve bu açıklamaların kayıtlarını sosyal medya üzerinde sakladım.
  • Facebook'ta konferansla ilgili bir paylaşım yaptım ve bu paylaşımın altında hazırladığım '60 saniyelik konuşma' videolarıyla ilgili yorumlar geldi. Bu videoları kısaca dinledim ve söylenenlerin neredeyse 11 yıl sonra bugün hala geçerli olduğunu fark ettim. Bu durum, şehirlerin depreme karşı hazırlanması için 10 yıllık bir sürenin çok kısa olduğunu göstermektedir. Aynı zamanda, yıllar geçmesine rağmen hala tartışılan konuların ve önerilerin değişmediği söylenebilir.
  • Konferans resimlerine geri dönerek bir kapak resmi hazırladım. Bu sırada konuşmacı olarak katılan bir hocamızın ve dinleyici olarak katılan iki hocamızın ve meslektaşımızın artık aramızda olmadığını fark ettim. Bu meslektaşlarımızı ve hocalarımızı rahmetle anıyorum.
  • Son olarak, 'İstanbul Depreme Nasıl Hazırlanıyor?' sorusuyla ilgili görüşlerinizi paylaşabilirsiniz.




No comments:

Post a Comment