Tuesday, June 18, 2024

Babalar Günü ve Bayramın Buluşması


Ömrümüz geçiyor, bu yıl Babalar Günü bayram gününe denk geldi. Bayramlaşma sırasında babamla görüşme fırsatımız oldu. Yıllar önce geçirdiği hastalığını anlattı, daha önce bu kadar detaylı bilmiyordum. En son geçirdiği ve yoğun bakıma alındığı hastalığını anlattı. Sanırım il dışında çalıştığım için detayları bana bildirmemişlerdi.

Büyüklerimiz yaşlanırken, biz oğulları ve torunları da birlikte yaşlanıyoruz. Dünya meşgaleleri nedeniyle görüşme imkanımız olmuyor. Telefonla aramak iyi bir fırsat, fakat günümüz dünyasında zihinlerimiz o kadar dünya işleri ile meşgul ki arama konusunda yeterli olmadığımı itiraf etmeliyim.

Bayramda iki torunu ile fotoğraf çektirdi. Önce soluna döndü ve “belki senin dişçi olduğunu görürüm” dedi, çünkü diş hekimliği okuyan torunu (kızım) Allah kısmet ederse gelecek sene mezun olacak. Daha sonra sağına dönerek, “senin doktor olduğunu göremeyebilirim” dedi, çünkü henüz üçüncü sınıfa geçmiş bir Tıp Fakültesi öğrencisi olan diğer torununa baktı. Bu sözler üzerine hepimiz hüzünlendik. "Öyle deme Allah sağlık ve ömür versin, kimin ne kadar yaşayacağı belli değil" dedik.

Ömür geçiyor, her gün gelen ölüm haberleri, sosyal medyanın ölüm duyuru bültenine döndüğü bu günlerde, her yeni güne “şükür bugünde yaşıyoruz, aldığımız nefese” diyerek başlıyoruz. Torunlarla fotoğraflardan sonra, eşim babamın yanına beni ve diğer torunun yerine kardeşimi aldı ve bu şekilde bir fotoğraf çektirdik. Aslında, “babalar ve oğulları” kapsamında fotoğrafta bir kardeşim eksikti. Dünya hali, bayramda bile insanları buluşturamıyor. Büyüklerimiz yaşarken, onların kanatları altında oğulları ve torunlarının buluştuğu bir bayram geçirdik. Yine bir aile sofrası kuruldu, hep beraber yedik içtik. Hepimiz biliyoruz ki bu dünyada bir nefesine hükmedemediğimiz misafirleriz.

Babalar Gününde, babaları hatırlamak ve onlara olan sevgimizi ifade etmek çok önemlidir. Başta babam olmak üzere, yaşayan tüm babaların Babalar Günü'nü kutluyorum. Babası vefat edenlere Allah sabır versin, mekanları cennet olsun. "Babanın çocuğuna duası, peygamberin ümmetine duası gibidir, ret olmaz" sözü benim için değerli bir referanstır. Umarım bizler de babalarının dualarında olan çocuklar ve çocukları dualarında olan babalar oluruz. Bir zamanlar ben de çocuktum!

Babalar Gününde Kitap Okuma Bursu Anısı!

Bugün Babalar Günü ve bu özel günü, bana kitap sevgisini aşılayan babamla ilgili bir anıyı paylaşarak kutlamak istiyorum. Ortaokuldayken, babam bana harika bir "Kitap Okuma Bursu" projesi hazırlamıştı. Bu proje sayesinde Ahmet Cemil Akıncı'nın 22 ciltlik "Peygamberler Tarihi" serisini okuma fırsatı buldum. Kitaplar o kadar akıcı ve roman tarzındaydı ki, her birini adeta birer macera okur gibi heyecanla okuyordum.

Her bir cildi bitirdikten sonra babama "Sözlü Kitap Özeti Sunumu" yapıyordum. Bu sunumlar sayesinde "Her Kitap İçin Okuma Bursu" kazanıyordum, yani yaz tatilinde kitap okuyarak para kazanıyordum! O zamanlar için burs miktarı da oldukça iyiydi.

Babam, okullar tatilken beni bu şekilde kitap okumaya teşvik ederek, bir yaz tatilinde 22 ciltlik bir seriyi baştan sona okumamı ve anlatmamı sağladı. Bu, benim için hem çok keyifli hem de eğitici bir deneyimdi. Babamın bu özgün ve teşvik edici burs yöntemi ve titiz denetimi sayesinde, ilk defa bir seriyi eksiksiz bir şekilde okuyup bitirmiş oldum.

Bu güzel anı ve babamın katkılarını bu vesileyle tekrar anmak istiyorum. Babalar Gününde tüm babalara sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

Bilimsel Referanslar: 

  • Çocuklarda Okuma Alışkanlığının Oluşturulmasında Ailenin Rolü
  • Yaz Tatili Okuma Programları ve Çocuklarda Okuma Alışkanlığı



    • No comments:

      Post a Comment