Monday, June 5, 2023

Makale Yazmak için pratik tavsiyeler?

 

Makale yazmanın temelinde 'essay writing' olarak bilinen temel makale yazılması deneyiminin kazanılması süreci var.  Temel olarak, farklı büyüklüklerde (200 kelime, 500 kelime, 1000 kelime ve 1500 kelime) yazım deneyimlerinin kazandırılması üniversitelere hazırlık kurslarında Kuzey Amerika'da College of Preparation Courses dersleri kapsamında verilir.
Üniversiteye hazırlık kursları kapsamında, yazma, sunma ve kısa konuşma deneyimi kazanan öğrencilerin üniversite hayatı boyunca pasif özne olması yerine aktif özne olmasını sağlayacak önemli bir temel kazandırılır.  

Ters yüz eğitim, 'Flipped based learning' olarak bilinen eğitim modelini uygulayan üniversitelerde öğrencilerin yumuşak beceri 'soft-skills' denilen temel yazma, sorma ve sunma deneyimlerini ilerletmesi mümkün olabilir.  Ancak bunun mümkün olması için, öğrenci başına düşen öğretim üyesi sayısının Avrupa Birliği kapsamında Bologna kriterlerine uygun olacak şekilde sayı ve nitelik olarak çok olması gerekir.  Diğer bir anlamda, sınıfta öğrenci sayısının az olması gerekir ancak bu şekilde öğrenci merkezli yumuşak beceri odaklı ve araştırmaya kilitlenmiş eğitim verilebilir.

Genel olarak seçmeli ders veren bir akademisyen olarak bu açıdan şanslı sayılabilirim çünkü bu şekilde ders vermiş olduğum bazı bölümlerde öğrenci sayısı ortalama 10 seviyesinde kaldı, fakat bu dersleri verdiğim süreçte, kullandığım sınıfta zorunlu ders olduğu için çıkan öğrenci sayısı yaklaşık 200 kadardı.

Kalabalık sınıflarda eğitim vermek kadar eğitim almakta öğrencilerin ve öğretim üyesinin interaktif eğitim sisteminde iletişimli öğrenme yapmasını mümkün kılamaz.

Genel olarak, yazma deneyimi, toplum önünde sunma becerisi olarak bilinen yumuşak güç sermayesinin birikimi ancak seyreltilmiş sınıflarda veya sınıf sayısının azaltılmasını mümkün kılacak zorunlu ders düzeni yerine tamamen seçmeli ders sisteminin ağırlıklı olacağı bir modelle mümkün olabilir.

























No comments:

Post a Comment

Malatya İli'nde 18 Eylül 2024 Depremi: Sismik Etkiler ve Toplumsal Sorumluluk

18 Eylül 2024 sabahı, saat 03:22'de , Türkiye'nin doğusunda bir kez daha sarsıldı. Malatya'nın 31 km güneydoğusunda , Çelikhan&...