Sunday, August 25, 2024

Eğitimde Katılımın ve Bilgi Paylaşımının Önemi

Seyis ve Profesör: Katılımın Önemi

Bir profesör, büyük bir konferans salonuna gelir ve yalnızca bir kişinin, bir seyisin orada olduğunu fark eder. Seyise sorar:
"Buradaki tek kişi sensin. Sence konuşmalı mıyım, yoksa vazgeçmeli mi?"

Seyis ise şu şekilde yanıtlar:
"Hocam, ben bu işlerden pek anlamam. Ama eğer ahıra gelseydim ve tüm atlar kaçıp sadece biri kalsaydı, o atı yine de beslerdim."

Bu cevap profesörü iki saat boyunca konuşmaya teşvik eder. Konferansın sonunda seyis tekrar söz alır:
"Hocam, ahıra gelsem ve sadece bir at kalsaydı, evet onu beslerdim. Ama elime geçen bütün yemi ona verip onu da çatlatmazdım (Vayis, 2021).

Hikaye ve Eğitim Anlayışım

Bu hikaye, benim öğretim anlayışımı da oldukça iyi yansıtıyor. Yurt dışında ders verdiğim yıllarda, yüksek lisans derslerime bazen sadece bir öğrenci katılırdı. Çoğu hocanın aksine, ben hiçbir zaman bu duruma aldırmadım. Öğrenci sayısına bakmaksızın, her zaman derslerimi özenle hazırladım ve sanki yüzlerce kişi dinliyormuş gibi anlattım. Çünkü her öğrenci tek başına bile olsa öğrenmeye değer ve o bireyin geleceğine katkı sağlamak benim için çok önemli.

Tıpkı seyisin ahırdaki tek atı beslemesi gibi, benim de az öğrenci olsa bile her birine aynı özeni gösterme anlayışım vardır. Eğitimde sayının değil, kalite ve katılımın önemli olduğuna inanıyorum. Az sayıda öğrencim olsa bile, o öğrencilerin öğrenme deneyimlerine tam katkıda bulunmak için elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım.

Öğrenci Katılımının Gücü

Eğitimde, öğrenci katılımının artırılması çok önemlidir. Araştırmalar, öğrencilerin derslere aktif katılım göstermelerinin öğrenme sürecini zenginleştirdiğini ortaya koyuyor. Öğrencilerin yalnızca bilgiyi alması değil, aynı zamanda onu aktif olarak işlemeleri ve tartışmaları da öğrenme kalitesini artırır (Freeman et al., 2014). Katılım, yalnızca sınıf ortamındaki dinamikleri güçlendirmekle kalmaz, aynı zamanda bireysel öğrenme süreçlerini de geliştirir.

Kuzey Amerika'da, özellikle lisans eğitimi büyük bir öneme sahiptir. Üniversitelerin bütçelerinin büyük bir kısmı bu öğrencilerden sağlanır. Bu yüzden öğrenci katılımı, üniversiteler için hayati önem taşır. Öğrencilerin katılımı olmadan eğitimde beklenen başarıya ulaşmak zorlaşır. Bu yüzden, her öğrenciye değer vermek ve onların eğitim sürecine katkı sağlamalarını teşvik etmek, uzun vadeli öğrenme başarısı için anahtardır.

Eğitimde Bilgi Paylaşımı

Tıpkı seyisin ahırdaki tek atı beslemesi gibi, bilgi paylaşımı da eğitimde büyük bir role sahiptir. Bilgi sadece bir sınıf ortamında kalmamalı, mümkün olduğunca geniş kitlelere yayılmalıdır. Bu nedenle, konferans ve derslerin kayıt altına alınması, bu bilgiyi daha fazla kişiye ulaştırma fırsatı sunar. YouTube ve sosyal medya, bu paylaşımın en etkili yollarından biridir. Kayıtlar sayesinde, öğrenciler yalnızca ders saatleriyle sınırlı kalmadan bilgiye erişebilir ve daha geniş kitleler de bu bilgiden faydalanabilir.

Sonuç

Seyisin dediği gibi, her öğrenci bir at kadar değerlidir. Yıllar boyunca bu anlayışla derslerimi verdim. Sadece bir öğrenci bile olsa, eğitimdeki bilgi paylaşımının gücüne inanıyorum. Bu sayede, derslerim YouTube'da dünya genelinde geniş kitlelere ulaşırken, her bireyin bu paylaşımdan faydalanmasını sağladım. Eğitimde önemli olan, nicelik değil, niteliği ve bilgi paylaşımını ön planda tutarak, her bireyin öğrenme sürecine katkı sağlamaktır. Katılım ve bilgi paylaşımı, eğitimin temel yapı taşlarıdır ve bunlar, öğrenmenin kalitesini doğrudan etkiler.

Referanslar:

  • Altbach, P. G., & Knight, J. (2007). The Internationalization of Higher Education: Motivations and Realities.
  • Bates, A. W. (2015). Teaching in a Digital Age: Guidelines for Designing Teaching and Learning.
  • Freeman, S., Eddy, S. L., McDonough, M., Smith, M. K., Wenderoth, M. P., & Dirks, C. (2014). Active Learning Increases Student Performance in Science, Engineering, and Mathematics. Proceedings of the National Academy of Sciences, 111(23), 8410-8415.
  • Garrison, D. R., & Anderson, T. (2003). E-Learning in the 21st Century: A Community of Inquiry Framework for Online Learning.
  • Kuh, G. D., Kinzie, J., Buckley, J. A., Bridges, B. K., & Hayek, J. C. (2005). What Matters to Student Success: A Review of the Literature
  • Vayis, H. R. (2021, 15 Eylül). Ata çatlayana kadar yem vermek. Expression Interrupted. https://www.expressioninterrupted.com/ata-catlayana-kadar-yem-vermek







No comments:

Post a Comment

Almanya, ABD ve Türkiye Mesleki Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması

Bu makalede Almanya, ABD ve Türkiye'nin mesleki eğitim sistemleri , iş gücüne entegrasyon süreçleri ve eğitim yapılarının karşılaştırılm...