Güvenlik ve İlk İzlenimler
İlk katta kimseyi görememem, okulda bir güvenlik zaafiyeti olabileceği düşüncesini aklıma getirdi. Yine de yukarı çıktım ve müdür yardımcısının odasını buldum. İçeri girip neden orada olduğumu anlattım. Randevuma erken geldiğim için okul hakkında bilgi almak istediğimi söyledim. Müdür yardımcısı beni sıcak bir şekilde karşıladı ve Proje Okulu'nun ne anlama geldiğini anlattı.
İngilizce Hazırlık Eğitimi Üzerine Düşünceler
Okulun İngilizce hazırlık eğitimi verdiğini öğrenmek, ilgimi çekti. İyi bir İngilizce eğitimi gerçekten çok değerli. Ancak, bu eğitimin ne kadar etkili olduğu konusunda kafamda bazı soru işaretleri oluştu. YDS, Türkiye'de yaygın olarak kullanılan bir dil yeterlilik sınavı olmasına rağmen, yalnızca kelime bilgisi, okuma ve gramer becerilerini ölçmektedir (Bachman & Palmer, 1996). Oysa, uluslararası sınavlar olan IELTS ve TOEFL gibi sınavlar, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini de değerlendirmektedir (Weir, 2005). Bu nedenle, YDS'nin bu anlamda oldukça yetersiz olduğunu düşünüyorum.
Okulun Kültürel Atmosferi
Okulun iç tasarımı oldukça etkileyiciydi. Duvarlar, çeşitli resimler ve yazılarla süslenmişti, bu da okula bir kültür müzesi havası veriyordu. Daha sonra öğretmenler odasına da girme şansım oldu. Öğretmenler odası, genellikle bir sohbet odası gibi düzenlenmişti. Ancak, öğretmenlerin ders hazırlıkları ve değerlendirmeleri için ayrı çalışma ofislerinin olması gerektiğini düşünüyorum. Küçük cam ofisler, öğretmenlerin ders öncesi ve sonrası çalışmalarını rahatça yapabilecekleri alanlar olabilir. Bu konuda ilerlemeye ihtiyaç var.
Üniversite-Lise İşbirlikleri ve Önemi
Çıkışta diğer öğretmenlerle tanıştım. Müdür yardımcısı beni tanıttı, ama öğretmenlerin dışarıdan birinin okula gelmesinden pek memnun olmadıklarını hissettim. Bu durum beni biraz düşündürdü. Okullar, çocuklarımızı emanet ettiğimiz en önemli yerlerdir. Bir baba ve eğitimle ilgilenen bir akademisyen olarak, okullarda konfor alanının ve öğretmenlerin sorunlarının her zaman öncelikli olduğunu düşünüyorum. Üniversiteler ile liseler arasında işbirlikleri kurulması çok önemlidir. Bu tür işbirlikleri, öğrencilere farklı eğitim fırsatları sunarak, onların motivasyonlarını ve akademik başarılarını artırabilir (Huang, 2015).
Nazif Gürdoğan Anadolu Lisesi Örneği
Yaklaşık 2-3 ay önce Nazif Gürdoğan Anadolu Lisesi'ne merhum Nazif Gürdoğan hocamızla gitmiştim. Okul müdürü de bizimle üniversiteye geldi ve üniversite yönetimine "Üniversite-Okul İşbirliği yapıyor musunuz?" diye sorduğumda, "Evet, kardeş okul protokolü imzalıyoruz," cevabını almak beni sevindirdi. Hemen okul müdürünün yanında bu protokolü imzalayalım dedim ve gerçekten de protokol imzalandı. Bu tür işbirliklerinin diğer üniversitelerde de yaygınlaşması gerektiğini düşünüyorum.
Öğretmenlerin Çalışma Şartları ve Girişimci Yöneticiler
Son olarak, öğretmenler okulda klima olmadığı için yazın çalışmakta zorlandıklarını söylediler. Okul müdürüne, civardaki fabrika ve iş yerlerine ziyaretler yaparak bu sorunun kısa sürede çözülebileceğini söyledim. Artık sadece oturan yöneticiler değil, her alanda koşan girişimcilere ihtiyaç var. Yönetici, öğretmenlerin konfor alanlarını genişletirse, öğretmenler de çocuklarımızın konfor dünyasını geliştirebilir. Öğretmenlerin ve akademisyenlerin mutlu olduğu kurumlarda öğrenciler de mutlu olur. Eğer üniversitelerde akademisyenlerin memnuniyet anketleri düşükse, yöneticileri değiştirmek gerekir; çünkü değişim, umuttur (Ingersoll, 2003).
Referanslar
- Bachman, L. F., & Palmer, A. S. (1996). Language Testing in Practice. Oxford University Press.
- Huang, Y. (2015). The role of international collaboration in higher education. Journal of Studies in International Education, 19(2), 134-150.
- Ingersoll, R. M. (2003). Is there really a teacher shortage? Consortium for Policy Research in Education.
- Weir, C. J. (2005). Language Testing and Validation: Setting the Standards. Palgrave Macmillan.
No comments:
Post a Comment