Wednesday, August 28, 2024

Bir Proje Okulu Ziyareti: Eğitimin Geleceğine Dair Gözlemler


Dün öğleden sonra hastanede bir randevum vardı, ancak işlerim beklediğimden hızlı bittiği için randevu yerime bir saat erken vardım. Bu zamanı değerlendirmek için civarda dolaşmaya karar verdim. Bölge, iş yerleri ve fabrikalarla doluydu; oldukça hareketli bir yerdi. Yürürken, ana cadde üzerinde büyük bir okul dikkatimi çekti. Okulun girişinde "Proje Okulu" yazıyordu ve merakla içeri girdim.

Güvenlik ve İlk İzlenimler

İlk katta kimseyi görememem, okulda bir güvenlik zaafiyeti olabileceği düşüncesini aklıma getirdi. Yine de yukarı çıktım ve müdür yardımcısının odasını buldum. İçeri girip neden orada olduğumu anlattım. Randevuma erken geldiğim için okul hakkında bilgi almak istediğimi söyledim. Müdür yardımcısı beni sıcak bir şekilde karşıladı ve Proje Okulu'nun ne anlama geldiğini anlattı.

İngilizce Hazırlık Eğitimi Üzerine Düşünceler

Okulun İngilizce hazırlık eğitimi verdiğini öğrenmek, ilgimi çekti. İyi bir İngilizce eğitimi gerçekten çok değerli. Ancak, bu eğitimin ne kadar etkili olduğu konusunda kafamda bazı soru işaretleri oluştu. YDS, Türkiye'de yaygın olarak kullanılan bir dil yeterlilik sınavı olmasına rağmen, yalnızca kelime bilgisi, okuma ve gramer becerilerini ölçmektedir (Bachman & Palmer, 1996). Oysa, uluslararası sınavlar olan IELTS ve TOEFL gibi sınavlar, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini de değerlendirmektedir (Weir, 2005). Bu nedenle, YDS'nin bu anlamda oldukça yetersiz olduğunu düşünüyorum.

Okulun Kültürel Atmosferi

Okulun iç tasarımı oldukça etkileyiciydi. Duvarlar, çeşitli resimler ve yazılarla süslenmişti, bu da okula bir kültür müzesi havası veriyordu. Daha sonra öğretmenler odasına da girme şansım oldu. Öğretmenler odası, genellikle bir sohbet odası gibi düzenlenmişti. Ancak, öğretmenlerin ders hazırlıkları ve değerlendirmeleri için ayrı çalışma ofislerinin olması gerektiğini düşünüyorum. Küçük cam ofisler, öğretmenlerin ders öncesi ve sonrası çalışmalarını rahatça yapabilecekleri alanlar olabilir. Bu konuda ilerlemeye ihtiyaç var.

Üniversite-Lise İşbirlikleri ve Önemi

Çıkışta diğer öğretmenlerle tanıştım. Müdür yardımcısı beni tanıttı, ama öğretmenlerin dışarıdan birinin okula gelmesinden pek memnun olmadıklarını hissettim. Bu durum beni biraz düşündürdü. Okullar, çocuklarımızı emanet ettiğimiz en önemli yerlerdir. Bir baba ve eğitimle ilgilenen bir akademisyen olarak, okullarda konfor alanının ve öğretmenlerin sorunlarının her zaman öncelikli olduğunu düşünüyorum. Üniversiteler ile liseler arasında işbirlikleri kurulması çok önemlidir. Bu tür işbirlikleri, öğrencilere farklı eğitim fırsatları sunarak, onların motivasyonlarını ve akademik başarılarını artırabilir (Huang, 2015).

Nazif Gürdoğan Anadolu Lisesi Örneği

Yaklaşık 2-3 ay önce Nazif Gürdoğan Anadolu Lisesi'ne merhum Nazif Gürdoğan hocamızla gitmiştim. Okul müdürü de bizimle üniversiteye geldi ve üniversite yönetimine "Üniversite-Okul İşbirliği yapıyor musunuz?" diye sorduğumda, "Evet, kardeş okul protokolü imzalıyoruz," cevabını almak beni sevindirdi. Hemen okul müdürünün yanında bu protokolü imzalayalım dedim ve gerçekten de protokol imzalandı. Bu tür işbirliklerinin diğer üniversitelerde de yaygınlaşması gerektiğini düşünüyorum.

Öğretmenlerin Çalışma Şartları ve Girişimci Yöneticiler

Son olarak, öğretmenler okulda klima olmadığı için yazın çalışmakta zorlandıklarını söylediler. Okul müdürüne, civardaki fabrika ve iş yerlerine ziyaretler yaparak bu sorunun kısa sürede çözülebileceğini söyledim. Artık sadece oturan yöneticiler değil, her alanda koşan girişimcilere ihtiyaç var. Yönetici, öğretmenlerin konfor alanlarını genişletirse, öğretmenler de çocuklarımızın konfor dünyasını geliştirebilir. Öğretmenlerin ve akademisyenlerin mutlu olduğu kurumlarda öğrenciler de mutlu olur. Eğer üniversitelerde akademisyenlerin memnuniyet anketleri düşükse, yöneticileri değiştirmek gerekir; çünkü değişim, umuttur (Ingersoll, 2003).


Referanslar

  • Bachman, L. F., & Palmer, A. S. (1996). Language Testing in Practice. Oxford University Press.
  • Huang, Y. (2015). The role of international collaboration in higher education. Journal of Studies in International Education, 19(2), 134-150.
  • Ingersoll, R. M. (2003). Is there really a teacher shortage? Consortium for Policy Research in Education.
  • Weir, C. J. (2005). Language Testing and Validation: Setting the Standards. Palgrave Macmillan.





No comments:

Post a Comment

Malatya İli'nde 18 Eylül 2024 Depremi: Sismik Etkiler ve Toplumsal Sorumluluk

18 Eylül 2024 sabahı, saat 03:22'de , Türkiye'nin doğusunda bir kez daha sarsıldı. Malatya'nın 31 km güneydoğusunda , Çelikhan&...